Reînnoirea contractelor de închiriere pentru locurile de parcare de reşedinţă, din Sectorul, 1 începe miercuri
Articol de Mircea Apostolescu, 14 ianuarie 2025, 13:53
Începând de mâine, 15 ianuarie 2025, cetățenii Sectorului 1 își vor putea reînnoi contractele de închiriere pentru unul din cele 10.500 de locuri de parcare de reședință. Ei nu mai trebuie să stea la coadă, la sediul ADP, de pe Bulevardul Poligrafiei.
Reînnoirea se va putea face on-line, pe o platformă care va deveni funcțională, mâine dimineață.
Deoarece reînnoirea contractelor se poate face numai on-line, la sediul DGITL Sector 1 din Piața Amzei au fost amenajate două puncte, unde cei care au nevoie de asistență, pot beneficia de ajutorul angajaților Primăriei.
Tot ceea ce trebuie să facă fiecare cetățean este să transmită documentele on-line, folosind platforma https://parcari.adp-sector1.ro/map care va fi funcțională de miercuri dimineața.
Aveți rezervat locul de parcare până la 31 martie 2025!
Dacă aveți deja un loc de parcare de reședință atribuit, aveți răgaz până la 31 martie 2025 să vă reînnoiți contractul și să vă plătiți taxele aferente.
Pentru reînnoirea contractului, care se face exclusiv on-line, trebuie să urmați etapele de mai jos:
Pasul 1
• Introducerea în aplicație a CNP-ului dumneavoastră și a numărului de înmatriculare al mașinii.
Pasul 2
• Solicitare de reînnoire a contractului pentru locul de parcare de reședință (veți primiți un număr de înregistrare automat).
Pasul 3
• După verificarea documentelor de către operatorii Primăriei Sectorului 1, veți primi un e-mail cu validarea actelor și instrucțiunile de plată sau invalidare. În cazul invalidării, va trebui să reluați toți pașii din platformă și să adăugați informațiile corecte sau documentele care lipsesc.
Pasul 4
• După plată, veți primi prin e-mail contractul.
Taxele anuale diferă, în funcție de zona în care de află locul de parcare.
Astfel, pentru zona A se aplică o taxă de 754 lei, pentru zona B, 628 lei, pentru zona C, 502 lei, iar pentru zona D taxa este de 376 lei.
Taxele pot fi plătite on-line pe ghiseul.ro sau la casieriile DGITL Sector 1 din Str. Piața Amzei nr.13, Calea Griviței nr. 208-210, Str. Pajurei nr.13 și Bd. Banu Manta nr. 9.
Documentele pe care trebuie să le încărcați în aplicație sunt următoarele:
• actul de identitate (buletin), cu date ce se pot verifica. Fotografiile sau documentele de tip .pdf nu trebuie să fie mișcate sau blurate;
• viza de flotant (dacă adresa de domiciliu nu este aceeași cu cea din contract);
• certificatul de înmatriculare al autoturismului cu ITP-ul valabil (toate cele 3 pagini);
• contractul de leasing (dacă este cazul);
• contractul de comodat (dacă autoturismul nu este proprietate personală);
• certificatul de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul, selectați în platformă ”handicap” și atașați certificatul cu data valabilă sau pe cel permanent).
În cazul în care aveți nevoie de asistență în transmiterea on-line a documentelor, puteți să solicitați ajutorul funcționarilor de la Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 1 din Str. Piața Amzei nr. 13, intrarea principală, unde au fost amenajate două puncte de lucru speciale.
Programul de lucru cu publicul este de luni până joi în intervalul 8.00 – 16.30, iar vineri între orele 08.00 – 12.00.
Cetățenii care au solicitat, în cursul anului 2024 sau în cursul anilor trecuți, un loc de parcare de reședință, însă nu le-a fost atribuit niciunul, nu trebuue să-și reînnoiască cererea.
Solicitările din lista de așteptare rămân active, deci nu este nevoie ca solicitanții să reînnoiască cererile prin depunerea unui nou set de documente.
Locurile de parcare de reședință care nu sunt plătite până la 31 martie 2025 devin libere și vor fi repartizate riveranilor, în funcție de vechimea cererilor.
Gratuitate pentru persoanele cu nevoi speciale!
Cetățenii care locuiesc în Sectorul 1 și dețin un certificat de încadrare în grad de handicap beneficiază gratuit de parcare în spațiile publice, dar și de parcare de reședință cât mai aproape de casă.
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Sector 1 eliberează legitimații pentru parcările aferente parcurilor publice, de la magazine, sălile de spectacole, instituții și de pe bulevardele administrate de Primăria Capitalei.
Persoanele cu handicap sau reprezentanţii legali ai acestora beneficiază de o legitimaţie pentru locurile de parcare gratuite, special amenajate.
Pentru obținerea legitimație, sunt necesare: documentul de identitate, certificatul de încadrare în grad de handicap și o fotografie color a beneficiarului.
Solicitarea pentru eliberarea legitimaţiei de parcare și documentele aferente se trimit prin email la adresa: prestatii.dizabilitati@dgaspc-sectorul1.ro. Acestea se pot depune și fizic la sediul DGASPC Sector 1 din Bd. Mareșal Averescu nr. 17, corp B, parter, camera 3. Informații suplimentare puteți obține la telefon 021.222.76.22.
În context, trebuie reamintit faptul că parcările marcate cu albastru sunt administrare de către Primăria Capitalei, prin Compania Parking București.
În cazul acestor locuri de parcare, riveranii au posibilitatea să încheie un contract pentru care trebuie să achite suma de 50 lei/lună sau 500 lei/an. Atenție, locul nu va fi rezervat, însă se va putea parca pe orice loc liber din arealul indicat în cerere. Mai multe informații puteți obține de la Compania Parking București, la telefon 0374.887.796 sau prin email la comercial@cmpb.ro. Contractele pentru riverani se fac on-line la adresa https://riverani.cmpb.ro/