Ascultă Radio București FM Live

Lucrările la Magistrala M6 de metrou dau peste cap traficul din București

Lucrările la Magistrala M6 de metrou dau peste cap traficul din București

Articol de Mircea Apostolescu, 22 ianuarie 2025, 12:10

Restricții de circulație care afectează cartiere întregi, intersecții și artere foarte importante!

Demararea lucrărilor la Magistrala M6 de metrou, spre Aeroportul Otopeni, a venit cu restricții de circulație severe în zona intersecției dintre Calea Griviței și Bulevardul Ion Mihalache, dar și pe Bulevardul Expoziției și pe Șoseaua București – Ploiești, în zona Fântânii Miorița.
Restricțiile afectează o zonă întinsă de la Miorița, Piața Presei, Bulevardul Expoziției, până la Podul Constanța, Șoseaua Chitilei, Bucureștii Noi, Pajura și Dămăroaia.

Astfel, la intersecția dintre Bulevardul Ion Mihalache și Calea Griviței, nu se mai poate circula drept înainte, pentru a trece direct, prin pasajul rutier de sub podul de cale ferată, cunoscut ca Podul Constanța, pentru a merge către Șoseaua Chitila sau Bulevardul Bucureștii Noi. Șoferii trebuie să vireze la dreapta, pe Strada Clăbucet, stradă îngustă, pe care circulă și tramvaiele liniei 42, traficul fiind, apoi, deviat pe Strada Aviator Popisteanu, Strada Soveja, până la ieșirea la Podul Constanța.

Pe sensul de circulație dinspre Bucureștii Noi și Șoseaua Chitila spre Calea Griviței și Bulevardul Ion Mihalache, șoferii trebuie, de asemenea, să vireze la dreapta, pe Strada Carpați, apoi, Strada Mircești și Strada Caransebeș mergând pe străduțe laterale, pentru a depăși zona lucrărilor și a ieși pe Calea Griviței și, apoi, spre Ion Mihalache.

Aceste restricții de circulație au făcut ca străzi secundare, înguste, unele cu linie de tramvai, care suportau doar traficul local, până nu demult, precum Clăbucet, Dornei, Puțul lui Crăciun, Săcele, Parângului, Soveja, Mircești să devină străzi cu un trafic intens.
Aceste străduțe înguste primesc traficul de pe două mari bulevarde.

Pe vremea când aceste străduțe laterale primeau doar traficul local, se putea circula pe baza regulilor privind prioritatea de dreapta și a semnelor de cedează trecerea și prioritate.
Acum, însă, odată cu creșterea exponențială a traficului, aceste reguli nu mai sunt suficiente.

Un exemplu de zonă în care pericolul accidentelor rutiere este major îl constituie intersecția dintre Strada Aviator Popișteanu, Bulevardul Expoziției și Strada Dornei.
Aici, unii șoferi vin de pe Popisteanu și merg înainte, ca să iasă către Podul Constanța. Alții virează stânga, pe Dornei și, apoi, iar stânga pe Puțul lui Crăciun, ca să meargă către Ion Mihalache.
Dar sunt și șoferi care ies de pe Dornei către Expoziției sau Aviator Popisteanu.
Se adaugă fluxul de mașini dinspre Expoziției către Popișteanu, spre Ion Mihalache și către Popisteanu și, apoi, către Podul Constanța.

Tot acest trafic infernal se desfășoară fără semafoare. Riscul de accident este foarte mare, mai ales la orele de vârf, dimineața, între 7 și 9, și după-amiază, între 17 și 19.

Treceri de pietoni cu pericol ridicat!

Un pericol public este și trecerea de pietoni de la intersecția dintre Strada Dornei și Aviator Popisteanu.
Trecerea asigură accesul spre complexul rezidențial și de birouri situat la intersecția dintre Bulevardul Expoziției și Strada Aviator Popișteanu, dar și spre SNSPA.
La orele de vârf, dimineața și după-amiaza, traficul e intens, șoferii grăbiți circulă cu viteză și nu opresc la trecerea de pietoni.
Pentru a spori gradul de pericol, sunt șoferi care parchează, zilnic, chiar pe trecerea de pietoni. Astfel că oamenii nu se pot asigura, pentru a traversa, iar șoferii nu îi pot vedea decât în ultimul moment, când apar pe trecere dintre mașini.

Dar aceasta nu este singură trecere de pietoni devenită un pericol pentru trecători, din cauza traficului intens. Și alte treceri nesemaforizate de pe străzile din zonă – Soveja, Puțul lui Crăciun, etc. au devenit foarte periculoase.

Foste bretele de legătură, circulate ocazional, devenite străzi principale, inclusiv cu circulație STB!

Alte zone periculoase sunt reprezentate de bretele de circulație, care, înaintea restricțiilor, erau circulate doar de către riverani, iar, acum sunt străbătute de un trafic intens.
Una dintre aceste bretele face legătura dintre Calea Griviței și Bulevardul Ion Mihalache. Înaintea restricțiilor, aici era o stație de microbuze către Chitila, iar traficul era doar ocazional.
Acum, circulă inclusiv mijloacele de transport în comun – autobuzele liniei 381, troleibuzele liniei 93. Problema este că, pe această bretea îngustă se circulă în dublu sens, în vreme ce ar trebui reglementat un sens unic, dinspre Ion Mihalache spre Calea Griviței.

O altă problemă, o zonă de pericol iminent, o reprezintă breteaua care face legătura între Bulevardul Ion Mihalache și Strada Dornei, prin spatele benzinăriei din centrul intersecției. Aceasta este și mai îngustă decât cealaltă, dar și mai lungă. De asemenea, este circulată în dublu sens.
Riveranii își parchează mașinile, pe această bretea, deci nu este loc de trecere decât pentru o singură mașină. Adesea, se întâmplă ca mașini, venind din sensuri opuse, să se întâlnească și să se blocheze.
Din această cauză, șoferii accelerează, pe această porțiune, pentru a scăpa cât mai repede de pe această bretea îngustă.
Și aici ar trebui instituit un sens unic, dinspre Ion Mihalache spre Strada Dornei, și, eventual, instalate niște limitatoare de viteză.

Se impun măsuri de resistematizare și semaforizare a intersecțiilor, străzilor și trecerilor de pietoni!

În condițiile în care aceste restricții de circulație nu vor dura câteva luni, ci mai mulți ani, de aici înainte, se impune resistematizarea și semaforizarea intersecției dintre Strada Aviator Popișteanu și Bulevardul Expoziției și poate a unor treceri de pietoni precum cea care traversează Strada Aviator Popișteanu, la ieșirea de pe Strada Dornei sau Strada Soveja, dar și o intervenție hotărâtă a Poliției Locale de la Sectorul 1, dar și de la Primăria Capitalei, pentru a descuraja parcarea pe trecerea de pietoni.

Am întrebat, atât la Primăria Municipiului Bucureşti, dacă există planuri de îmbunătățire a siguranței circulației, atât auto, cât și pietonale, din această zonă.

Zona lucrărilor, cu bulevarde, străzi și cartiere, lăsată în competența constructorului!

Administrația Străzilor, din subordinea Primăriei Municipiului București spune, însă, că semnalizarea traficului din zona lucrărilor revine Metrorex, beneficiarul lucrării, și constructorului și că nu poate interveni, în zonă, până la finalizarea lucrărilor la metrou.

„Metrorex S.A., beneficiar al proiectului, prin executantul lucrarii Alsim Alarko Sanayi este răspunzător de managementul traficului pe durata desfășurării lucrărilor, conlucrand cu autoritatile responsabile pentru găsirea unor soluții optime în privința fluidizării traficului rutier și pietonal pe parcursul restricțiilor și devierilor de trafic.
Responsabil pentru implementarea în teren a restricțiilor temporare de trafic precum și a semnalizării rutiere corespunzătoare, pe perioada execuției lucrărilor, la M6 este executantul lucrărilor, iar restricțiile rutiere se execută în baza “Proiectului de semnalizare rutieră de deviere a traficului” cu avizul Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București si Brigăzii Rutiere. Până la finalizarea lucrarilor la M6, Administrația Străzilor nu poate interveni cu alte investiții în infrastructura deja predată executantului lucrărilor”, se precizează într-un răspuns al Administrației Străzilor din subordinea Primăriei Municipiului București la o solicitare București FM.

Particulele de praf din Bucureşti, Timişoara şi Braşov vor fi măsurate de roboţi de mare precizie
Actualitate miercuri, 22 ianuarie 2025, 17:51

Particulele de praf din Bucureşti, Timişoara şi Braşov vor fi măsurate de roboţi de mare precizie

„Reglementările europene impun standarde clare în privinţa monitorizării şi raportării datelor obţinute ca urmare a monitorizării...

Particulele de praf din Bucureşti, Timişoara şi Braşov vor fi măsurate de roboţi de mare precizie
Fake news la liber? Află cum va arăta mediul online fără fact-checking.
Actualitate miercuri, 22 ianuarie 2025, 17:08

Fake news la liber? Află cum va arăta mediul online fără fact-checking.

Decizia Meta de a renunța la fact-checking ridică întrebări esențiale despre viitorul veridicității informațiilor în mediul online. Într-o...

Fake news la liber? Află cum va arăta mediul online fără fact-checking.
Programele de prevenţie şi educaţie sunt esenţiale pentru a gestiona prevalenţa în creştere a obezităţii
Actualitate miercuri, 22 ianuarie 2025, 16:38

Programele de prevenţie şi educaţie sunt esenţiale pentru a gestiona prevalenţa în creştere a obezităţii

Programele de prevenţie şi educaţie sunt esenţiale pentru a gestiona prevalenţa în creştere a obezităţii şi supraponderii în România şi...

Programele de prevenţie şi educaţie sunt esenţiale pentru a gestiona prevalenţa în creştere a obezităţii
La solicitarea publicului, expoziția BODY WORLDS – Vital extinde perioada de vizitare
Actualitate miercuri, 22 ianuarie 2025, 16:17

La solicitarea publicului, expoziția BODY WORLDS – Vital extinde perioada de vizitare

Expoziția BODY WORLDS – Vital, de la Biblioteca Națională, va fi deschisă publicului până la data de 16 martie 2025. Deși, inițial,...

La solicitarea publicului, expoziția BODY WORLDS – Vital extinde perioada de vizitare
Actualitate miercuri, 22 ianuarie 2025, 15:51

Cum să îți antrenezi mintea pentru a depăși gândurile negative – Metode eficiente pentru o stare de bine

Potrivit cercetărilor, fiecare persoană generează zilnic între 60.000 și 80.000 de gânduri, iar o proporție îngrijorătoare – 80% – sunt...

Cum să îți antrenezi mintea pentru a depăși gândurile negative – Metode eficiente pentru o stare de bine
Actualitate miercuri, 22 ianuarie 2025, 15:19

Ce să faci dacă ți-au intrat hainele la apă după spălare – Metode eficiente pentru a „repara” micșorarea acestora

Este frustrant să scoți hainele din mașina de spălat și să descoperi că preferatele tale au intrat la apă. Bluza sau pantalonii care se...

Ce să faci dacă ți-au intrat hainele la apă după spălare – Metode eficiente pentru a „repara” micșorarea acestora
Actualitate miercuri, 22 ianuarie 2025, 15:12

Un bloc cu 523 de apartamente din sectorul 1 va fi consolidat printr-o metodă inovativă, fără relocarea tuturor locatarilor

Un bloc cu 523 de apartamente situat pe str. Gării de Nord nr. 6-8 urmează să fie consolidat cu ajutorul unei soluţii inovative, astfel încât...

Un bloc cu 523 de apartamente din sectorul 1 va fi consolidat printr-o metodă inovativă, fără relocarea tuturor locatarilor
Actualitate miercuri, 22 ianuarie 2025, 14:32

Un bărbat monitorizat cu brăţară electronică şi-a tăiat dispozitivul şi a fugit

Polițiștii Secției 14 din Capitală au fost sesizați marți, prin dispeceratul SIME, cu privire la faptul că la adresa din Sectorul 4, un...

Un bărbat monitorizat cu brăţară electronică şi-a tăiat dispozitivul şi a fugit