Aproape 90 de milioane de euro pentru reparația străzilor din Sectorul 1
Articol de Stefania Grigore, 19 ianuarie 2015, 09:38
Conform Sistemului Electronic de Licitații Publice (SEAP), Administrația Domeniului Public Sector 1 dorește să incheie un acord-cadru, cu o durată de patru ani, pentru repararea străzilor din această parte a Bucureștiului. Valoarea totală a acordului este de 402.953.503 lei, inclusiv TVA. Asta înseamnă mai bine de 89.5 milioane de euro.
Pe baza acordului-cadru, care se va încheia cu un singur agent economic, in primul an vor fi contractate lucrări in valoare de aproape 80 de milioane de lei.
In cel de-al doilea an, valoarea contractului ar putea ajunge până la suma record de peste 187 milioane de lei, iar în cel de-al treilea, contractul ar putea fi de peste 81 de milioane de lei.
In ultimul an de acord, câștigătorul licitației ar putea încasa de la ADP Sector 1 peste 79 de milioane de lei, pentru reparația străzilor.
Conform documentației publicate pe SEAP, reparațiile sunt lucrări periodice, executate pe suprafețe de până la jumătate din suprafața totală (n.r. : a străzii). Acestea ar fi menite să remedieze sau să atenueze anumite defecte ale suprafeței străzii, cum sunt: uzura specifică, planeitatea, etanșeitatea, rugozitatea căii de rulare. In aceeași categorie a reparațiilor ar mai intra, la accepțiunea celor de la ADP Sector 1, refacerea îmbrăcăminții asfaltice pe fâșiile trasate, crăpate și denivelate de deasupra conductelor tehnico-edilitare.
Ofertantii trebuie să facă dovada că dispun de 24 de șoferi de autobasculante, 97 de muncitori, 30 de asfaltatorii, 34 de fierar-betonisti, 60 de pavatori, 11 instalatori și câte un sudor, zidar și topograf.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare este 09.03.2015.
Trebuie menționat faptul că acest acord se referă numai la străzile secundare din Sectorul 1. Străzile principale, adică toate acele artere pe care circulă mijloacele de de transport RATB cad in sarcina Administrației Străzilor din subordinea Primărie Capitalei, care mai cheltuie alte milioane de euro pentru reparații.
Și, cu toți acești bani cheltuiți, străzile arată așa cum șoferii le știu, pline de gropi, cu „gulere” de canale distruse și cu intervenții in carosabil ale deținătorilor de rețele edilitare subterane rămase nereparate.
Ceea ce trebuie, de asemenea, menționat este faptul că, prin acest acord-cadru scos la licitație, Primăria Sectorului 1 își dezvăluie intenția de a repara, pe banii contribuabililor, găurile in carosabil rămase în urma intervențiilor executate de către deținătorii de rețele edilitare subterane, RADET, Apa Nova, GDF Suez, ENEL, Telekom etc. Ori aceștia din urmă au obligația legală de a readuce carosabilul la starea inițială, pe cheltuiala proprie.
Deci, fie Autoritatea Locală recunoaște că nu îi poate constrânge și că s-a săturat să aștepte ca utilitaristii să repare străzile, după ce au executat intervenții la rețelele proprii, fie s-a hotărât să le facă acestora din urmă un cadou pe banii publici.
Text&foto: Mircea Apostolescu