Viceprimarul Capitalei propune solutii pentru redresarea RATB
Articol de Stefania Grigore, 23 martie 2015, 14:20
Cornel Pieptea a declarat, pentru Bucuresti FM ca, in ultimii 7 ani, parcul de mijloace de transport al RATB s-ar fi redus cu circa 30%, este vorba despre o scadere de la 1663, la 1219 a numarului de autobuze, tramvaie si troleibuze pe care regia de transport le poate scoate in trafic. Peste 400 de mijloace de transport, dintre care 250 de autobuze, stau in garaje si depouri, din lipsa pieselor de schimb, sustine Pieptea.
Conform viceprimarului, si gradul de confort pe care RATB il ofera bucurestenilor a scazut, din cauza timpilor din ce in ce mai mari de asteptare in statii si a inghesuielii din mijloacele de transport.
Cauzele acestei situatii ar fi atat sumele prea mici alocate de catre Primaria Capitalei regie de transport, drept subventie pentru diferenta de pret si gratuitati, cat si incapacitatii manageriale de la nivelul conducerii RATB, sustine Pieptea.
Astfel, in ultimii 4 ani, Primaria Capitalei ar fi alocat cu 90 de milioane de lei mai putin decat necesar, pentru subventionarea regiei de transport, in timp ce conducerea RATB nu poate preciza ce numar de calatori transporta si la ce suma se ridica gratuitatile oferite pensionarilor, spre exemplu, a spus viceprimarul Cornel Pieptea.
Pentru redresarea regiei de transport, Pieptea propune alocarea, prin bugetul pe anul acesta, a unei sume de 55 de milioane de lei pentru RATB. Banii ar urma sa fie alocati cu destinatie clara, pentru repunerea in circulatie a tuturor mijloacelor de transport defecte.
O alta masura necesara ar fi adoptarea de catre Consiliul General a bugetului RATB. Astfel, Primaria Capitalei si consilierii municipali ar avea controlul asupra modului in care se cheltuie banii regiei de transport.
De asemenea, ar trebui incheiat, intre Primaria Capitalei si RATB, un contract de delegare a serviciului public de transport, care ar urma sa prevada atat cuantumul subventiei alocate de catre Primaria Capitalei pentru transportul public, cat si nivelul de serviciu pe care ar urma sa il asigure RATB, numarul de linii, frecventa mijloacelor de transport etc, a mai declarant viceprimarul Capitalei.
Tot printr-un contract multianual intre Primaria Capitalei si regia de transport ar trebui sa fie reglementat si programul de investitii, astfel incat cei 800 de angajati ai uzinei de reparatii, URAC, sa stie ce numar de tramvaie trebuie sa produca in fiecare an.
Text: Mircea Apostolescu