Orașul meu, un șantier al hărniciei
Articol de Sabina Lapadatescu, 15 mai 2015, 12:34
Oriunde mergi în București, te întâmpină freamătul de hărnicie al șantierelor nesfârșite. Escavatoare, camioane și alte utilaje de construcții blochează traficul; șanțuri și gropi brăzdează asfaltul orașului, atât pe carosabil, cât și pe trotuare sunt grămezi de pământ escavat și de materiale de construcții peste tot. Ciocanele pneumatice duduie vesele, sporind vacarmul creat de traficul rutier; muncitorii se strigă între ei și fluieră după fete.
Se lucrează la Piața Presei, unde constructorii, după ce au reușit să termine intrarea de pe DN1 (din zona Fântânii Mioriţa) și ieşirea de pe Bulevardul Kiseleff, trag din greu să finalizeze partea dinspre Bulevardul Mărăști – Bulevardul Poligrafiei a pasajului rutier subteran. Conform șefului Direcției de Infrastructură și Transporturi a Primariei Capitalei, Ion Dedu, o nouă serie de cabluri electrice sub tensiune, despre a căror existența nu știa nimeni, desigur, întârzie finalizarea lucrărilor.
La Piața Sudului, muncitorii care construiesc pasajul rutier subteran care va subtraversa Șoseaua Olteniței au dat de tunelurile de metrou, acolo unde nu se așteptau, și, prin urmare, lucrările se desfășoară cu greutate.
Vestea cu adevărat proastă pe care Ion Dedu le-a dat-o bucureștenilor este aceea că lucrările din mijlocul intersecției de la Piața Sudului nu se vor finaliza pe durata vacanței de vară, ci se vor întinde și în septembrie – octombrie, când traficul este extrem de aglomerat, dar șeful de la Infrastructură și Transporturi promite că lucrările se vor finaliza la sfârșitul anului … acesta.
Bulevardele sunt luate cu asalt de echipele de intervenție care lucrează la schimbarea țevilor de gaze naturale. Este vorba despre aproape 40 de kilometri de rețea care trebuie înlocuiți.
Și echipele RADET intervin, uneori în mod repetat, în aceleași locuri, pentru remedierea avariilor la o rețea cu o lungime de peste 1000 de kilometri și cu o vârstă medie de peste 37 de ani.
Până la finalizarea lucrărilor, nu ne rămâne decât să ne imaginăm cât de ușor vom circula atunci când șantierele se vor incheia și constructorii își vor lua utilajele din mijlocul orașului.
Autor: Mircea Apostolescu