Romanii cumpara mai multe frigidere, dar mai putine televizoare
Articol de , 17 august 2015, 14:12
Romanii au cumparat bunuri de folosinţă îndelungată de 449 milioane de euro in al doilea trimestru din acest an, cu 6,4% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior arată datele studiului GfK România, publicat astazi
Potrivit sursei citate vanzarile de smartphone-uri şi căşti au înregistrat o creştere de peste 15%, până la un total de aproximativ 145 milioane de euro.
Tot in al doilea trimestru, vanzarile in sectorul electocasnicelor a crescut cu peste 11% pe asamblu, iar valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro.
Vanzarile de frigidere, de exemplu, au crescut cu 20% fata de aceeasi perioada din 2015.
Conform rezultatelor studiului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, vanzarile de echipamente IT s-au menţinut stabile, la valoarea de 95 de milioane de euro. Tabletele au înregistrat o scădere a cererii, în timp ce calculatoarele portabile şi-au menţinut trendul pozitiv
În schimb, pe segmentul echipamentelor electronice (in special televizoarele) s-a înregistrat un recul al vânzărilor de 3%, prima scadere pe piata romaneasca după mult timp. A continuat sa creasca numai cererea pentru echipamentele cele mai scumpe, adica televizoarele cu ecran UHD şi cele cu diagonale mai mari de 40 inci.