Monitorul Preţurilor va fi lansat până la sfârşitul anului
Articol de Stefania Grigore, 24 august 2015, 12:57
Până la sfârşitul anului, Consiliul Concurenţei va lansa platforma online Monitorul Preţurilor.
Site-ul va afişa preţurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care compun coşul zilnic al pupulaţiei.
Concret, potrivit preşedintelui instituţiei, Bogdan Chiriţoiu, prin intermediul platformei clienţii vor putea afla unde găsesc mai ieftin produsele de care sunt interesaţi.
In acest fel, se va crea o presiune concurenţială asupra magazinelor pentru a oferi preţuri din ce în ce mai bune.
Principala problemă cu care se confruntă autoritatea de concurenţă în acest caz este reticenţa marilor lanţuri de magazine de a se implica în proiect. Reprezentanţii acestora au sustinut de mai multe ori că Monitorul Preţurilor este greu de realizat, având în vedere că modificările de preţ pot apărea zilnic.
Proiectul a fost anunţat iniţial de fostul ministru al Economiei Adriean Videanu, în iulie 2010, însă nu a fost realizat.