Proiectul pistelor pentru bicicliști, o mare sifonare a banului public
Articol de Mircea Apostolescu, 26 octombrie 2015, 08:52 / actualizat: 26 octombrie 2015, 13:07
Proiectul amenajării celor aproape 100 de kilometri de piste pentru bicicliști, care vor costa aproximativ 10 milioane de euro, constituie un mare pas înainte în ceea ce privește incurajarea transportului alternativ, cu mijloace nepoluante. Dar, prin alegerea arterelor și parcurilor unde vor fi amplasate pistele, acest proiect bun și necesar se transformă într-o mare sifonare a banului public.
De ce spun asta? Pentru că, în parcurile Herăstrău și Tineretului au mai fost deja amenajate piste pentru bicicliști, kilometri întregi. Același lucru s-a întâmplat pe Splaiul Independenței și pe Bulevardul Regina Elisabeta.
Și pe Bulevardele Tineretului, Sincai și Dimitrie Cantemir au mai fost amenajate piste. Această scamatorie, cu uite pista, nu mai e pista, dar mai facem una, nu poate să nu te facă să îți pui niște întrebări de bun simț.
Cine răspunde pentru pistele care au fost amenajate, în trecut, și de care s-a ales praful?
De ce mai figurează aceste artere și parcuri pe lista celor unde se vor creea piste pentru bicicliști?
Pentru că primele piste au fost prost făcute și au costat o mulțime de bani, așa cum s-a întâmplat pe Splaiul Independenței, unde banda fosforescenta, îngrozitor de scumpă, lipită pentru a demarca pista, s-a dezlipit și a fost aruncată la gunoi, in cele din urmă?
Pentru că, pe Bulevardul Regina Elisabeta, o parte din banda fosforescenta s-a dezlipit de la sine, iar o altă parte a fost distrusă, atunci când asfaltul de pe trotuare a fost înlocuit cu plăci de piatră naturală?
Sau poate că răspunsul ar fi mai simplu: pentru că trebuie tocați banii contribuabilului?
Bulevardele Aviatorilor, Kiseleff și Mareșal Constantin Prezan au deja piste pentru bicicliști marcate, pe ambele părți, pe trotuare. Asta va să nu mai vorbim despre Parcul Herăstrău care are deja kilometri de piste pentru bicicliști. Cu toate acestea, atât cele trei bulevarde, cât și parcul apar pe lista celor 61 de artere pe care se vor amenaja piste pentru bicicliști, care vor costa circa 10 milioane de euro.
Dacă adăugăm la cele trei bulevarde din nordul Capitalei și la Herăstrău Parcul Tineretului și Bulevardele Tineretului, Sincai și Cantemir, unde sunt deja trasate, de asemenea, piste, ajungem la un total ce depășește 10 kilometri de piste care exista deja, dar care sunt trecute în programul Primăriei Capitalei pentru a fi amenajate.
Oare, aceste piste deja existente vor fi stricate și reamenajate sau pur și simplu, parafrazandu-l pe Caragiale, „punem banii in buzunaru’ celălalt și zicem că le-am facut”? Iar, in acest din urmă caz, ne întrebăm al cui o fi buzunarul celălalt, nene Iancule?